Saturday, August 11, 2007

Maut - Terbakar Kerana Menggunakan Api Lilin???


Kenyataan 1
Lima hari lalu bekalan elektrik ke rumah itu dipotong kerana suaminya, Kasmuri, tidak dapat menjelaskan tunggakan bil sebanyak RM800.Sejak itu mereka sekeluarga menggunakan lilin dan api lilin itu dikatakan menjadi punca kebakaran tersebut.
Kenyataan 2 Jiran-jiran keluarga itu mendakwa ibu mereka, Sufiah pernah mengadu keluarganya kesempitan kerana wang banyak dibelanjakan untuk membiayai pendidikan anak-anaknya.
KLUANG 10 Ogos.Utusan Malaysia Online melapurkan satu kebakaran yang meragut lima nyawa termasuk ibu dan bapa.Amat menyayatkan hati...teutama melihat kepada anak-anaknya berjaya dalam pelajaran dan pengorbanan ibu bapanya terhadap pendidikan anak-anaknya.

Menyentuh tentang punca berlaku kebakaran ialah "dari api lilin" lagi sedih dan malu.Ini kerana menurut jirannya...bekalan elektrik ke rumah itu dipotong kerana suaminya, Kasmuri, tidak dapat menjelaskan tunggakan bil sebanyak RM800.Sejak itu mereka sekeluarga menggunakan lilin dan api lilin itu dikatakan menjadi punca kebakaran tersebut.

Di mana letaknya nilai ihsan dan adil TNB? Orang kampung yang pendapatan tak seberapa dan sedikit tunggakan kerana disebabkan oleh desakan kesusahan hidup "dipotong bekalan elektrik"..tapi bagaimana pula dengan syarikat - syarikat besar yang berpuluh-puluh ribu RM tidak menjelaskan bil...???? Tak dipotong pun??? Sedih!!!! Sekarang baru berlumba-lumba pelbagai pihak nak tolong dan bantu....sebelum ini????

Baca artikal sebenarnya.

Hak Milik Hazbj | Hak Cipta Hazbj